Élelmiszer
Tíz év, százmillió palack bor
2024. June 04.
Az elmúlt tíz évben több mint 100 millió palack magyar bort értesített a Lidl Magyarország, ennek felét nemzetközi áruházaiban, az éves értékesítési volumen pedig 2014 óta ötszörösére nőtt.

A diszkontlánc MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az élelmiszer-kiskereskedelmi lánc 2014-ben elindított, a hazai borok külpiacra jutását is támogató beszállítói programja óta több mint 90 milliárd forint bevételhez jutottak a hazai borászatok és pincészetek.

Az áruházlánc tavaly 29 millió palack magyar bort értekesített Magyarországon és a külföldi piacokon, a tíz évvel ezelőtti 6 millió palackhoz képest. A program indításakor hat európai országba jutottak el a magyar borok, tavaly már 17 országban voltak elérhetők.

A hazai családi pincészetek exportlehetőségeit segítő Lidl Wine Expo program szervesen illeszkedik a magyar kormány nemzetstratégiai elképzeléseibe is - közölték.

Az elmúlt évtizedben a külföldi áruházakban értekesített, több mint 100 millió palack magyar bor legnépszerűbb fajtái között a Szürkebarát, a Királyleányka, az Egri Bikavér, a Tokaji Furmint és az Irsai Olivér szerepelt.


MAPEI 07.10.SZTEVarga és Tsai Kft.KrátkiAlbaNord 07.10.Zambelli COLORFERR Kft.07.02.Magyar Kukorica Klub banner - törölhetőModinvestBureau Veritas 07.10.CoolCleanTenzi Kft.Lábatlan VasbetonSzentmihályi-gép Kft.Meva-huElsóKovács Imre e.v.Wirax Kft.Farkas és TársaiHotel Hunor - törölhetőLévay Stúdió 07.10.Vanessia 07.10.Újvári - Forgácsolóműhely Kft. 07.02.TMK
PRINT LAPOK