Élelmiszer
Tíz év, százmillió palack bor
2024. June 04.
Az elmúlt tíz évben több mint 100 millió palack magyar bort értesített a Lidl Magyarország, ennek felét nemzetközi áruházaiban, az éves értékesítési volumen pedig 2014 óta ötszörösére nőtt.

A diszkontlánc MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az élelmiszer-kiskereskedelmi lánc 2014-ben elindított, a hazai borok külpiacra jutását is támogató beszállítói programja óta több mint 90 milliárd forint bevételhez jutottak a hazai borászatok és pincészetek.

Az áruházlánc tavaly 29 millió palack magyar bort értekesített Magyarországon és a külföldi piacokon, a tíz évvel ezelőtti 6 millió palackhoz képest. A program indításakor hat európai országba jutottak el a magyar borok, tavaly már 17 országban voltak elérhetők.

A hazai családi pincészetek exportlehetőségeit segítő Lidl Wine Expo program szervesen illeszkedik a magyar kormány nemzetstratégiai elképzeléseibe is - közölték.

Az elmúlt évtizedben a külföldi áruházakban értekesített, több mint 100 millió palack magyar bor legnépszerűbb fajtái között a Szürkebarát, a Királyleányka, az Egri Bikavér, a Tokaji Furmint és az Irsai Olivér szerepelt.


SZTE 11.06.Nádasdi Baromfi eladó gép 11.06.TOP NRG 11.06.KT Partners 11.06.Renewal 11.06.Solarcity 11.06.Edutron 11.06.Róna Ker-Tész 11.06.Kaszás Oltvány  11.06.Solar Electric Kft. 11.06.Dél-Nyugat 11.06.Infrahőkép 11.06.Siker Kft. 11.06.Anzo Perlit 11.06.Fábián Group 11.06.Ideál Solar 11.06.Minisat 11.06.Manitu Solar 11.06.NRG Services 11.06.Végtelen Energiák 11.06.PV Sun 11.06.Elektro Nobilis 11.06.Tiszta Energiák 11.06.Hasulyó Bt. 11.06.PRT TEchnologies 11.06.ETD 11.12.Paul Metal Signs 11.06.Eu-Solar 11.06.
PRINT LAPOK