A BME Gépészmérnöki Kara tudósainak újításával legalább öt százalékkal kisebb lehet a vonóerő, ami jelentősen csökkentheti az üzemanyagszükségletet, ráadásul különösebb befektetést sem tesz szükségessé.
A szakemberek a találmány jelentőségét felismerve beadták a szabadalmi bejelentést, a fejlesztést azonban folytatják, mert az alkalmazás sikere a talaj tulajdonságainak ismeretén múlik.
A felmérést automatikusan, szoftverrel lehetne a legjobban elvégezni, a szükséges beállításokat az eredmények alapján pedig mesterséges intelligencia végezhetné el az egyetem közleménye szerint. Ehhez a fejlesztéshez rengeteg adat kell, ezért a kutatók szimulációkat vesznek igénybe, együttműködve a BME Ipar 4.0 Technológiai Központtal, ahol a Precíziós Mezőgazdasági Kutatócsoportban folytatják a munkát.
A központ 2018-ban jött létre, hogy a versenyképesség javítása érdekében segítsen a belföldi vállalkozásoknak a legkorszerűbb technológiákat hatékonyan alkalmazni. Egyik fő célcsoportjuk a folyamataik fejlesztésére összpontosító kis- és közepes vállalatok köre, tevékenységükkel pedig arra törekednek, hogy az iparfejlesztés kulcsfontosságú szereplői legyenek Magyarországon.
Címlapfotó: bme.hu