Élelmiszer
Lezárult a kampány
2025. July 02.
Jelentős mérföldkőhöz érkezett a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyrendszer: egy időszak ugyan lezárult, de következőkben is fókuszban lesz a fogyasztói tájékoztatás folytatása és a KMÉ-védjegy további erősítése.

A Kiváló Minőségű Élelmiszer tanúsító védjegyrendszert népszerűsítő országos kampány zárórendezvényén elhangzott: a 2019-ben indított védjegy célja, hogy segítse a vásárlókat eligazodni az élelmiszerek világában, és kiemelje a valóban kiváló minőségű hazai termékeket a piaci kínálatból. A Nemzeti Élelmiszerlánc és -biztonsági Hivatal szaktudására épülő KMÉ-védjegy tanúsítja, hogy az adott élelmiszer nemcsak megfelel a Magyar Élelmiszerkönyv előírásainak, hanem annál szigorúbb követelményeket is teljesít, mint például magasabb beltartalom, kevesebb adalékanyag, fenntarthatósági szempontokat figyelembe vevő gyártástechnológia, vagy innovatív csomagolás.

A most lezárult népszerűsítő kampány célja az volt, hogy a fogyasztók minél szélesebb körben megismerjék a KMÉ-védjegy jelentését és fontosságát. Az uniós forrásból megvalósított, öt hónapon át tartó kommunikációs kampány során óriásplakátokon, televíziós és rádióreklámokban, interjúkban, és online felületeken is találkozhattak a KMÉ-üzenetekkel.

A kampány során a 18 év feletti lakosság körében a legmagasabb elérést az online-, és rádió megjelenések generálták, átlagosan havi 4-5 millió fő elérésével. Szintén erős volt - havi átlagos 2 millió fős eléréssel - a KMÉ-védjegy nyomtatott sajtó, és televíziós megjelenése. A közterületi kampánnyal (óriásplakát, citylightplakát, metróplakát) pedig 1,8 millió főt, social média kampánnyal 1,5-2 millió főt, mozireklámmal pedig több, mint 300 ezer főt értek el havonta.

Az 5 hónapos KMÉ kampány alatt – a mérhető és becsült adatok alapján - sikerült a 18+ feletti lakosság 80-90 %-át megszólítani. 

A védjegy elismertsége persze nem alakul ki magától – csak akkor válhat valóban erőssé, ha sok terméken megjelenik, de ehhez a fogyasztók tudatosságára is szükség van. A kampányzáró esemény ugyan egy időszak végét jelenti, de egyúttal új célok felé is kijelöli az utat.


Hotel Hunor 07.23.Danép 07.10.Ambrus Acél 07.23.Mizse Plast 07.24.SFT 07.24.Nektárplast 07.24.SGS 07.24.Zambelli Colorferr Kft. 07.24.Agroforte GrainTelepellátó Kft. 07.24.Cad-Server 07.23.GB Trade 07.23.Szigma Sistem 07.24.Med.Plast 07.24.Ják-Forg 07.10.Pólus 2001 07.24.Modinvest 07.24.Hunyadi Művek 07.10.Delta 07.23.Contireg 07.23.Samu Gazdabolt 07.24.Mapei 06.23..SZTE 07.23.KK Grain 07.24.VC999 07.24.Isterra 07.24.Wemix 07.10.Ilinox 07.24.
PRINT LAPOK