Élelmiszer
Kampány a sertéshús-fogyasztásért
2022. February 16.
A farsangi ünnepkörhöz kapcsolódva az idén is népszerűsíti a sertéshús fogyasztását Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete.

A nagyböjt kezdetéig tartó kampány célja, hogy felhívják a vásárlók figyelmét a sertéshús és azon belül a prémium magyar fajta, a mangalica vásárlásának fontosságára.

Ami a jelenlegi helyzetet illeti, a világpiaci változások nehéz helyzetbe hozták a sertéságazatot is, hiszen az alacsony felvásárlási árak magas költségekkel párosulnak. Ebben a helyzetben az agrárminisztérium célja, hogy az állattartók életképességét, és versenyképességét javítsa, likviditási helyzetét támogassa. A kormányzat ezért integrált módon, több beavatkozási ponton tett intézkedéseket a termékpálya hatékony működési feltételeinek biztosítása érdekében. Ezek az állatjóléti támogatások, a kártalanítások, a krízisbiztosítási rendszer bevezetése minden ágazat, közöttük a sertéságazat számára is, továbbá a 2020. évi egyszeri válságtámogatások és a támogatott hitelkonstrukciók.

A hazai forrásból megvalósuló állatjóléti támogatások biztosítják, hogy az állatokat jó körülmények között, kiváló takarmányozási és tartási feltételek mellett neveljék fel, valamint kiszámítható forrást jelentenek a sertéstartó gazdák számára. 2021 decemberében a kormányzat egy 100%-ban kamat- és költségtámogatott hitelprogramot vezetett be, február végéig pedig újra lehet jelentkezni a mezőgazdasági szereplőknek a krízisbiztosítási rendszer által nyújtott programba is. (Erről külön cikkben olvashatnak. A szerk.)

Az elmúlt években a kampányoknak is köszönhetően a sertéshúst vissza tudták helyezni a magyar családok asztalára, annak méltó, tradicionális helyére – közölte Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára – hiszen az egy főre jutó fogyasztás már meghaladja a 33 kg/év mennyiséget. Az ágazat szereplőinek támogatásán felül az Agrárminisztérium az Agrármarketing Centrum megvalósításában minden évben marketing kampányokat is támogat a sertéságazatban, mintegy 200 millió forint értékben, annak érdekében, hogy ösztönözze a belföldi sertéshús fogyasztást és növelje a fogyasztók tudatosságát a vásárlások során.

A magyar sertéshús továbbra is biztonságos, fogyasztása a beltartalmi értékei miatt különösen fontos – hangzott el a tájékoztatón –, a farsangi sertéskampányban külön felhívják a figyelmet a prémium minőségű mangalicahús kiváló élettani hatásaira is.


Kancsár Transz 10.09.Modinvest 10.09.Domokos Sándorné 10.09.Borda Gépipari Kft. 10.09.Magyarosi Solar 10.09.MP Trend 10.09.Erforg Aim 10.09.Lévay Stúdió 10.09.Agroforte Grain 10.09.Kovács Imre 10.09.Z-Solar Kft. 09.27.ETD 09.18.Tiszta Energiák 09.27.DPMG Zrt. 10.09.GB Trade 10.09.JobPower 10.09.L-Tech Kft. 10.09.SW Umwelttechnik 10.08.Farkas és Társai 10.09.Lábatlan Zrt. 10.09.Polyduct 09.18.Isterra 10.09.Digitas 10.09.Med-Plast 10.09.Meva 10.09.Ivóvíz 6 Kft. 10.09.Mg. Falker 10.09.Magyar Pékség 10.09.
PRINT LAPOK