Élelmiszer
Kampány a gyümölcsfogyasztásért
2022. June 30.
Az idénygyümölcsök fogyasztásáért kampányol az Agrármarketing Centrum (AMC) és a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.

Az AMC közlése szerint a több fesztiválra is kilátogató promóciós kampány célja, hogy minél többen termelőktől vásároljanak friss termékeket, ezzel is segítve az ágazatot.

A témáról Kelemen Péter, a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója közölte: az idén több  gyümölcs termett Magyarországon, mint az elmúlt két évben, bár a meggytermelés mintegy 75 százalékát adó Tiszántúlon és Duna-Tisza közén a gazdák aszállyal küzdenek. „Ettől függetlenül a konzervmeggyet tekintve méltán büszkék lehetünk (...), mi rendelkezünk a legjobb fajtákkal: mind méretüket, mind beltartalmukat illetően a világ legjobb fajtái”.  Magyarország évi 60-65 millió üveges befőtt gyártásával mintegy 60 százalékos piaci részesedést ér el az európai piacon, ám az egy főre jutó hazai meggyfogyasztás még mindig alacsony.

Kajszibarackból nagyon jó a termés az idén, a cseresznye túl van a szezon felén, és jól halad a betakarítás, amelyet a Dunántúlon csapadékos időjárás hátráltatott, keleten pedig az aszály. Őszibarackot egy-két hete már szintén lehet kapni a boltokban, és a szilva szezonja is elérkezik hamarosan. Görögdinnyéből - a meleg időjárás miatt - a legkorábbi tételek már szintén elérhetők Dél-Baranyából és fóliás termelésből.

Ondré Péter, az AMC ügyvezetője szerint fontos, hogy minél többen válasszák a piacokon és termelőktől vásárolt hazai idényzöldségeket és –gyümölcsöket.

 

StivasNektárplastHunlandSZTEHerbamixKövesdi Kft.Gordius InoxCívisagroSamu GazdaDe-Ba Kft.MizseplastColasEtiveraBrandt SáraLabornumLőrinczi és Társai 2000PrestoUPSIlinox Kft.HáromkőIsterraBakatorKovács és TársaAgria BiztosításBarancsi ÁgnesContiregStarfol PluszCad-ServerNyírfa Árnyék
PRINT LAPOK