A belföldi eredetű kínálat bővítését és a magyar agrárium és a hazai élelmiszer-feldolgozók európai exportlehetőségeinek bővítését célzó bejelentés üdvözlendő, majd kiderül, mások is követik-e a példát.
Pusztai Ádám, az Aldi Magyarország beszerzési igazgatója közlése szerint 65 alapvető tejtermékük magyar gazdáktól érkező tejből, Magyarországon készül, és hamarosan újabb magyar forrásból érkező tejtermékeket vezetnek be. A jövő év elejétől pedig az összes, a cég által értékesített tojást (közel 90 millió darabot), köztük a biotojást is magyar forrásból szerzik be.
A cég által értékesített évi több mint 40 millió liter tej, 1000 tonna rögös túró, 2800 tonna trappista sajt, mintegy 10 millió darab tejföl, 7 millió darab kefir és 3,5 millió darab natúr joghurt mind magyar forrásból érkezik, ami a hazai agráriumban több ezer embernek biztosít stabil hazai felvevőpiacot és megélhetést. Emellett az Aldi tovább kívánja erősíteni a magyar agrárium és a hazai élelmiszer-feldolgozók exportlehetőségeit. Célja, hogy az Aldi Magyarországon, illetve az Aldi Észak és Aldi Dél vállalatcsoport 8500 európai üzletén keresztül minél több magyar cég jusson el a 430 milliós lakosságú európai piacra.
Az Aldi 272 saját márkás terméken található meg a magyar termék védjegy, s a védjegyhasználók köre dinamikusan növekszik.
Ami az ágazatot illeti: a szakminiszter szerint a magyar agrárpolitikában központi helyet foglal el a tej és a tojás előállításához kapcsolódó tevékenységek támogatása. Örvendetesnek nevezte, hogy az elmúlt években Magyarországon nőtt a tej és a tejtermékek fogyasztása, „a tejhozam vonatkozásában pedig egyenesen az elsők között vagyunk az unióban”. Úgy nyilatkozott: a kormányzat „minden lehetséges eszközzel” támogatja a termelőket, hogy ez így is maradjon. Hazánkban a fejenkénti tejfogyasztás (húsz év után) újra átlépte a bűvös 200 kilogrammos határt, és 16 év után ismét 2 milliárd kilogramm felett van a megtermelt nyerstej mennyisége.
Az agrárfejlesztési támogatásokkal segítik a tojástermelést is, így Magyarország e tekintetben önellátóvá válhat. A belföldi termelés több mint egymilliárd darabra nőtt, a fejenkénti fogyasztás pedig évi 215-ről 243 darabra.
Mint ismert, tavaly áprilistól novemberig 1031 milliárd forint értékben írtak ki új pályázati felhívásokat a Vidékfejlesztési Program keretében, illetve újranyitották a 360 milliárd forint keretösszegű, az állattartó telepek nagyobb léptékű fejlesztésére irányuló felhívást, és meghirdettek egy 30 milliárd keretösszegű felhívást a kisebb fejlesztésekre is. A pályázatok segítségével a marhatartó ágazatban csaknem 40 ezer férőhely létesítése és korszerűsítése valósulhat meg.