A szakkiállítás lefedi a zöldség-gyümölcs szektor értékláncának teljes spektrumát a termelőtől a fogyasztóig. Nagy teret szentelt a rendezvény az innovációnak is, hiszen az innovációk gyors ütemben jelennek meg a friss zöldség-gyümölcsipar minden szegmensében – legyen szó a magvak, gyümölcsök és zöldségek fejlesztéséről, vagy a csomagolásról és az automatizálásról.
Nem véletlen, hogy a Fruit Logistica fontos témái közé tartozik a logisztika, a gépek/technológia és a Smart Agri. A folyamatosan növekvő biotermékek szektora is évről évre egyre több résztvevőt mutat be az ingyenes Organic-Route segítségével.
Az eseményen közel háromezer kiállító kínálja termékeit és szolgáltatásait. Az Agrármarketing Centrum rendszeres szereplője az eseménynek, ezúttal egy száz négyzetméteres közösségi standon, tizenegy kiállító jelent meg, ahol elsősorban frissárut – például kajszibarackot, meggyet, almát, paprikát és paradicsomot – ajánlottak a kiváló minőséget kereső beszerzők figyelmébe.
A kiállításon rendre bemutatják a zöldség-gyümölcs termesztés, a kutatás, a kereskedelem, a logisztika és a fogyasztás minden aspektusát. A Fruit Logistica tematikájába a friss zöldség-gyümölcsön kívül beletartoznak a szárított gyümölcsök és a csonthéjasok, a csomagolás, a címkézés, a szállítás és a logisztika, az áruforgalom és a raktározás, a média, az informatika, a termesztéstechnológia és a fajtabővítés, és újabban a fagyasztott zöldség-gyümölcs is, vagyis a szektor valamennyi területe.
A szakkiállítás minden évben közel nyolcvanezer látogatót vonz.