Élelmiszer
Célkeresztben a baromfihús
2023. August 05.
A hazai baromfi ágazat a magyar állattenyésztés legnagyobb és egyben folyamatosan fejlődő ágazata, jelentősége a hazai fogyasztók ellátása és az export szempontjából is kiemelkedő.

A hazai szektor európai szinten is kifejezetten sokszínű. A baromfihúsok Magyarországon is közkedveltek, a hazai konyha nélkülözhetetlen alapanyagai.

Itt a nyár, a kertipartik, baráti grillezések ideje. Nem véletlen, hogy ezt kihasználva, csirke-, pulyka-, kacsa- és libahús fogyasztását népszerűsíti az Agrármarketing Centrum (AMC), az Agrárminisztérium (AM) és a Baromfi Termék Tanács (BTT) közös együttműködése, melyet közös sajtótájékoztatón jelentettek be. A Baromfi Termék Tanács 2022. évi adatai alapján a legnépszerűbb a csirkehús, ez az összes fogyasztás mintegy 85%-a, de kedvelt a rendkívül alacsony zsírtartalmú pulykahús (3 kg/fő/év), valamint a víziszárnyas fogyasztás is (2 kg/fő/év) jelentős. A világ baromfihús-termelése 1970 óta csaknem meghatszorozódott, ezzel az egyik legdinamikusabb növekedést produkálta az állati termékek közül.

Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára szerint a termék kampányok fontosak, mert hiába vagyunk önellátóak és erősen export képesek, ez nem jelentheti azt, hogy megpihenhetünk, hiszen rendkívül éles versenyhelyzetben kell helyt állnunk, innovációkat kell felmutatnunk.

A Vidékfejlesztési Program keretében több mint 600 olyan támogatási döntés született az elmúlt időszakban, melyek révén mintegy 170 milliárd forintnyi összeget tudtak az ágazatba kihelyezni. Jelenleg Magyarország KAP Stratégiai Tervének a végrehajtása folyik, ebben sokkal több forrás áll rendelkezésre, a korábbi támogatási időszak forrásainak mintegy háromszorosa. Kiemelt cél az európai összevetésben is magas szintű állatjóléti szempontok érvényesítése az állatok felnevelése során, ezt a célt szolgálják az állatjóléti támogatások.

„10 évre előre tekintve világszinten 15%-al több baromfi húsra lesz kereslet, azaz az ágazat számára adott a fejlődési tér, ugyanakkor a verseny éles, és nekünk ebben a környezetben kell helytállnunk” – vélekedett a helyettes államtitkár.

A sajtótájékoztatón elhangzott továbbá, hogy a hazai termelésből származó baromfitermékek megfelelnek a világszinten is legszigorúbb EU szabályozás követelményeinek (élelmiszerbiztonság, állatjólét stb.), így változatos, jó minőségű és biztonságos választása lehet a fogyasztóknak.

A nyers termékeken túl egyre népszerűbbek a félkész termékek is, mint például az előre pácolt csirke- és pulykamell és -comb, amely egyszerű és gyors grillezést tesz lehetővé.

A sajtótájékoztatón szó volt a Magyar Baromfi védjegyről, ez ugyanis azt jelöli, hogy az állatot Magyarországon nevelték és vágták. A kampány célja, hogy minél több magyar terméket válasszanak a jövőben a vásárlók.

A baromfi fogyasztásösztönző kampány 2023. július 17 és 2023. augusztus 17 között egy hónapon át zajlik, az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum, valamint a Baromfi Termék Tanács együttműködésében.

Fotó: Vermes Tibor/AM

Best Gáz 04.16.Tolcsva Bor 04.16.Silk Group 04.16.Faber és Társa 04.16.BioFer 03.31.Pásztor és Társai 04.16.Heizer 04.16.AgriDron 04.16.Gemenc Bau 04.16.Traktorbolt 04.16.Hód Fürdő 04.16.Meta Vasipari 04.16.Hotel HunorNémeth Csomagolás 03.31.Szuro Trade 04.15.Fermy 2000 04.16.Csepel 04.16.
PRINT LAPOK