Élelmiszer
Borok csúcstalálkozója
2022. március 19.
Az Agrármarketing Centrum idén először rendezi meg a hazai borok népszerűsítését célzó rendezvényt Hungarian Wine Summit néven. A szakmai közönséget március 22-24. között várják a SIRHA Budapesten.

A Hungarian Wine Summit beutaztatáson alapuló esemény, melynek célja megismertetni a nemzetközi szakértőkkel a magyar borokat és borvidékeket, a magyar borok sokszínűségét, továbbá segíteni a borászatokat üzleti kapcsolati hálójuk kibővítésében, ezáltal hozzájárulva az exportvolumen növeléséhez. A csaknem száz nemzetközi borszakértő; véleményvezérek, beszerzők, Master of Wine-ok, szakújságírók szerte Európából 2022. március 20-tól kóstolókon, borvacsorákon, a borrégiókat bemutató kétnapos, vezetett túrákon vesznek részt. A hazai és nemzetközi szakmai közönség a programhoz a SIRHA Budapesten csatlakozhat 2022. március 22-24. között. A szakkiállításon kilencven hazai borásznak biztosítanak bemutatkozási lehetőséget sétálókóstoló keretében, emellett tokaji bor- és pezsgőbárral, valamint a magyar borexport számára fontos szőlőfajtákat és borstílusokat bemutató mesterkurzusokkal várják a szakmai közönséget.

Tarpataki Tamás az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára az eseménnyel kapcsolatos sajtótájékoztatón szólt arról, hogy szakpolitikai szempontból kiemelt feladat az ágazat minden lehető eszközzel történő fejlesztése, amelynek elsődleges célja a minőségi előrelépés. Az utóbbi évtizedben az agrártárca több mint 70 milliárd forinttal támogatta a szőlő szerkezetátalakítást, amelynek nyomán a szőlőterületek több mint fele megújult. A szőlőültetvények korszerűsítése mellett a borászati üzemek fejlesztése is kiemelt cél volt: az Európai Unió bor nemzeti támogatási programjából és a vidékfejlesztési támogatásokból az elmúlt hét évben több mint 30 milliárd forint támogatás jutott a magyar borászatok fejlesztésére. A fejlesztési támogatások mellett Magyarország kihasznál minden olyan marketing és promóciós támogatási formát is, amelyet a Közös Agrárpolitika lehetővé tesz. Tisztán nemzeti forrásból és uniós források felhasználásával is támogatják a hazai borok Unión belüli és kívüli promócióját is.

Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke szerint a magyar borkultúra egyre inkább példát és erőt mutat az agrárium és a piac résztvevőinek, amelynek bemutatására kiváló alkalom a Hungarian Wine Summit. Bár a mennyiséget illetően Magyarország nem tartozik a világ legnagyobb bortermelői közé, minőségileg azonban egyre magasabb szintet képvisel.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezetője úgy vélekedett: méltán lehetünk büszkék a magyar borágazatra és arra a fejlődésre, amelyen az utóbbi években az keresztül ment. Olyan termőterületekkel, tudással és hagyományokkal vagyunk felvértezve, amely sikerre ítéli ezt az ágazatot. Ma már biztonsággal térünk át a minőségi bortermelésre, aminek eredményeképp a magyar bor méltó helyére, a legfelsőbb polcokra kerülhet. Nem elegendő azonban a tudás és a hazai beruházások, a nemzetközi piacokon is meg kell mutatnunk milyen értékeket és termékeket vagyunk képesek létrehozni. Erre ad nagyszerű lehetőséget az a borszakmai rendezvény, amely az AMC az Agrárminisztériummal és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával együttműködve valósít meg március 22-24. között a Hungexpon.

CincillaFórum Plussz Kft,Pályázat Európa Kft.Agroforte GrainCharlie HűtőAtukavíz2Magyar Kukorica Klub banner - törölhetőMagyar Pékség Kft.Szamos AblakIvóvíz6Orbán KályhaHajdú László diófa banner - törölhetőMáté Metál 04.17.Formula GPVC 999 05.02.Hotel Hunor - törölhetőCincilla2Agrologica 04.17.Szalkai és TársaDPMG Zrt.Szilágyi HűtőAtukavíz1 05.01.-igAgro NatúrtápAtukavíz3Gordius Solution tenderHorváth és HuszárGyümölcsgépDerula
PRINT LAPOK