Tarpataki Tamás, a minisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára elmondta: számos nehézséggel szembesült az elmúlt időszakban a mezőgazdaság, ezen belül az állattenyésztés. Ugyanakkor a kihívásokkal szemben a jól szervezett tejágazat válságállóbb, amelyhez hozzájárul egyebek mellett a genetikai és a termelési háttér, a tenyésztésszervezés, illetve a kormány támogatásai is. A fejlesztésekre nyitottak a gazdálkodók, a rendelkezésre álló fejlesztési forrásokat teljes mértékben fel tudják felhasználni.
Magyarországon csaknem kétmilliárd liter tejet állítanak elő, az egy főre jutó hazai fogyasztás közel 200 liter, a cél ennek a szintnek minimum a megőrzése. Az idei kampány nemcsak a tejről, hanem a belőle készült élelmiszerek fogyasztásáról is szól. A júliusig tartó kampány középpontjában a trappista sajt áll, arra szeretnék felhívni a fogyasztók figyelmét, hogy keressék a hazai tejipar által készített élelmiszereket, köztük a hazai előállítású trappista sajtot.
Koller Attila, a Tej Terméktanács társelnöke arról is beszélt, hogy a ragadós száj- és körömfájás betegség miatt a nem európai uniós országok sorra zárták le határaikat a magyar tejtermékek előtt, ezért komoly készletek halmozódtak fel az ágazatban. Az idei kampány célja, hogy ebben a helyzetben élénkíteni tudják a magyar gyártású tejtermékek fogyasztását, ennek most különösen nagy jelentősége van.
Az ágazat egyik legsúlyosabb problémája, hogy nagy mennyiségű külföldi gyártású tejtermék érkezik Magyarországra. A kampány során szeretnék elérni, hogy a fogyasztók meg tudják különböztetni a magyar gyártású trappista sajtot az import sajtoktól. A korong alakú trappista az, amit Magyarországon gyártanak, magyar tejből, magyar munkaerővel.
A kampány „Trappista sajt - mindig hozza a formáját!” címmel fut, a hazai előállítású trappista sajt fogyasztásának ösztönzésére, ismertségének növelésére.