Élelmiszer
Az AM a trappista mellé állt
2025. June 01.
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott a Tej Terméktanács tej- és sajtfogyasztást ösztönző kampányához, amelynek középpontjában az idén a hazai előállítású trappista sajt áll.

Tarpataki Tamás, a minisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára elmondta: számos nehézséggel szembesült az elmúlt időszakban a mezőgazdaság, ezen belül az állattenyésztés. Ugyanakkor a kihívásokkal szemben a jól szervezett tejágazat válságállóbb, amelyhez hozzájárul egyebek mellett a genetikai és a termelési háttér, a tenyésztésszervezés, illetve a kormány támogatásai is. A fejlesztésekre nyitottak a gazdálkodók, a rendelkezésre álló fejlesztési forrásokat teljes mértékben fel tudják felhasználni.

Magyarországon csaknem kétmilliárd liter tejet állítanak elő, az egy főre jutó hazai fogyasztás közel 200 liter, a cél ennek a szintnek minimum a megőrzése. Az idei kampány nemcsak a tejről, hanem a belőle készült élelmiszerek fogyasztásáról is szól. A júliusig tartó kampány középpontjában a trappista sajt áll, arra szeretnék felhívni a fogyasztók figyelmét, hogy keressék a hazai tejipar által készített élelmiszereket, köztük a hazai előállítású trappista sajtot.

Koller Attila, a Tej Terméktanács társelnöke arról is beszélt, hogy a ragadós száj- és körömfájás betegség miatt a nem európai uniós országok sorra zárták le határaikat a magyar tejtermékek előtt, ezért komoly készletek halmozódtak fel az ágazatban. Az idei kampány célja, hogy ebben a helyzetben élénkíteni tudják a magyar gyártású tejtermékek fogyasztását, ennek most különösen nagy jelentősége van.

Az ágazat egyik legsúlyosabb problémája, hogy nagy mennyiségű külföldi gyártású tejtermék érkezik Magyarországra. A kampány során szeretnék elérni, hogy a fogyasztók meg tudják különböztetni a magyar gyártású trappista sajtot az import sajtoktól. A korong alakú trappista az, amit Magyarországon gyártanak, magyar tejből, magyar munkaerővel.

A kampány „Trappista sajt - mindig hozza a formáját!” címmel fut, a hazai előállítású trappista sajt fogyasztásának ösztönzésére, ismertségének növelésére.


Blue Seed 06.19.Szalu Energy 06.23.Agroman-Gép 06.19.Hunyadi Művek 06.19.Bonus 06.16.Movatherm 06.19.Organic Life 06.19.BosPlus 06.23.Egex 06.19.PJP 06.19.Ipari Elektronika 06.23.Mobilrouter 06.19.Ják-Forg 06.19.Danép 06.19.WSW Proding Kft. 06.19.Tirane Group 06.19.Wemix 06.19.Tre-Men 06.19.Mapei 06.02.
PRINT LAPOK