Aktuális cikkek

Pénz terem a weben: érdemes használni az online eszközöket!

A mezőgazdaság egyre inkább modernizálódik, ezzel egyidejűleg az online eladások száma is növekszik. Az agrár-vállalkozások honlapjaikon és webshopjaikon keresztül új jövedelmező üzletágat építhetnek. Az eladásösztönzésre szakosodott VNDesign Technology ügynökség ügyvezetőjével, Virág Nikolettel beszélgettünk az online marketingben rejlő forintosítható potenciálokról.

Kezünkben a tablet, az okostelefon, azokon keresztül is tájékozódunk. Mihez kell az online marketing?
Virág Nikolett: Az online marketing kiváló eszköz lehet egy honlap forgalmának növelésére és új ügyfelek elnyerésére. Növeli a gazda jó hírnevét. Az agrárpiac a növekedési stratégiáját tekintve jelenleg kismértékben támaszkodik csak az online megoldásokra, egyelőre kiegészítő eszközöknek tekinti, pedig a klasszikus üzleti modellek és az online módszerek együttes alkalmazása jól szolgálja az értékesítést. Érdemes úgy tekinteni ezekre, hogy vállalkozóként egy teljesen új üzletágat fejlesztünk, lényegében hajlandók vagyunk nyitni afelé, hogy profit, megrendelés online is jöhet. Nem „vagy-vagy”-ban, hanem „és-és”-ben javasolt gondolkodni: vállalkozás lokálisan, vállalkozás online. Megéri több lábon állni.

A leggyakrabban elhangzó dilemma talán az, „hogyan lesz ebből pénzem?”
V.N.: Egy vállalkozás vagyona egy másik aspektusban azt is jelenti, hogy eddig mennyi értéket teremtettünk másoknak, az ügyfelek számára. Mit tudok adni az ügyfélnek, ami igazán őt segíti? A választ követően kijelöljük, hogy adott évben mennyi az elvárt forgalom és profit, kiszámítjuk a négy negyedév eltérő súlyú tervszámait, mennyit szeretnénk keresni. A célszámokhoz igazítjuk a marketinget. Az értékesítés tervezésével kezdődik a folyamat, a marketing rákapcsolódik, segítve a sales útját, de ahelyett nem végzi el a munkát. Az értékesítésnek ágazattól függetlenül van egy rövidebb vagy hosszabb folyamata, amelyet sok tényező befolyásol. Ha az eladáshoz bizalom kell élőben, akkor online is. A bizalom felépítése pedig ott kezdődik, hogy átláthatóvá teszem a tevékenységem. Az online üzlet arról szól, hogy újabb lábat építek a vállalkozásomnak, vagy mintha egy azonos elven működő, de két darab vállalkozásom lenne, mely kétszeres lehetőséget hordoz a profitra. A „hogyan lesz ebből pénzem” kérdésre az a válasz, hogy tudom, milyen problémára vagy igényre kínálok megoldást, tudom, hogy mennyi pénzt szeretnék keresni, és ennek mentén célzok. Tudatos, rendszeres aktivitással hasznos tartalmat nyújtok a termékeim vagy szolgáltatásaim mellé. Videó, blog, podcast formájában megmutatom magam és mutatok életképeket a működésemből. Érdeklődő követőknek hasznos tartalmat kínálok. Bizalmat építek és edukálok.

Egy webhop képes pótolni klasszikus üzleti modellben működő cégek váratlan helyzetekből kieső profitját?
V.N.: Igen, sőt, nehéz időkben akár egy webshop megmenthet vállalkozást, persze, a határ a csillagos ég a terjeszkedést illetően. Az online agrármarketing alkalmas a forgalom növelésére, a piaci terjeszkedésre, az értékesítés eredményesebbé tételére. Számos lehetőségünk van. A vállalkozásoknak láttatniuk szükséges magukat, mert ami jelenleg nem látható, az nem is elérhető, így nem is megvásárolható. Az online megoldások egyre inkább felértékelődnek, mert az agrárszektor folyamatosan változó állapotban van, a verseny egyre feszesebb. Naponta válnak termékek és szolgáltatások versenyképesebbé. Az online megoldások ideálisan jó befektetésnek és nem meddő kiadásnak minősülnek, mert idővel képesek profitot hozni azzal, hogy az értékesítést támogatják. Plusz bevétel és profit realizálható, több lehetőség adódik az igények feltérképezésére és azok kiszolgálására, az adatalapú elemzés pedig további fejlődési irányokat és így hasznot kínál.

Mondják, hogy az agrár egy speciális szegmens, teljesen másképp működik a célcsoport.
V.N.: Egy mezőgazdaságban naponta értéket teremtő vállalkozót teljesen más témák foglalkoztatnak, mint egy eltérő iparágban működő szereplőt, a célok mégsem különböznek jelentősen: növekedni, jó hírnévre szert tenni, virágzó üzletet építeni és nyereséget termelni sokak célja. Ahogy a mezőgazdaság, úgy az online marketing is hosszú távon gyümölcsöző eredményességre van berendezkedve. Amivel foglalkozom, amiről gondoskodom, amiben saját felelősségem van, növekedik.

Sokan elbizonytalanodnak, amikor például egy új honlapba fognának, hogyan álljanak neki.
V.N.: Ha a vállalkozásunk egyedi értéket nyújt, azt az online jelenlétünknek is tükröznie szükséges. Ha szép a weboldal, de nincsenek rajta értékesítésre szolgáló eszközök, akkor csak tájékoztatásra szolgál. Nem magunknak készítünk honlapot annak ellenére, hogy minket kell tükröznie. Egy új honlapra való nyitottság házon belüli kérdéssel kezdődik: „vásárolnék az alapján, amit a saját website-omon látok?” Minden fejlődés ott indul, hogy külső szemmel ránézek a renomémra, a fotóimra, szövegekre, amelyet a márkám égisze alatt kínálok.

Érdemes elültetni az online marketing magvait a vállalkozás működésében, különben profitról maradhat le a gazda. Az online felületeinkkel ugyanúgy törődni kell, mint az állatainkkal vagy növényeinkkel. A gondoskodás meghálálja magát. A honlap a vállalkozás 0-24 órás értékesítője, optimális esetben mindig naprakész.

A sikeres eladások érdekében a VNDesign Technology áll szíves rendelkezésre komplett agrármarketinggel, honlap- és webshopfejlesztéssel, közösségi média menedzsmenttel, valamint grafikai tervezéssel, nyomtatással is.

https://vndesign.hu/agrar-marketing/, hello@vndesign.hu, +36 30 97 67 168

Hozzászólás a cikkhez