Aktuális cikkek

Szívügyük a Magyar Termék

Egy évtized alatt széleskörű országos ismertségre tett szert a Magyar Termék-rendszer, amely segít a vásárlóknak abban, hogy igazoltan magyar eredetű, megbízható árut választhassanak, a gyártóknak pedig abban, hogy megmutathassák ezt azoknak a fogyasztóknak, akiknek a döntéseiben fontos ez a szempont.


A tanúsító rendszert működtető MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. tavaly ünnepelte létrehozásának tizedik évfordulóját. A piac visszaigazolta az alapítók elgondolását, miszerint szükség van egy olyan minősítő rendszerre, ami megbízhatóan igazolja a termékekről és szolgáltatásokról azoknak a magyar eredetét, hogy a vásárlók biztosak lehessenek ebben, amikor eldöntik, mit vásárolnak.
A gyártók és szolgáltatók azt tapasztalják, hogy a fogyasztók egyre tudatosabban keresik és választják a magyar eredetű árut, és a választásukat megkönnyíti, ha találnak a termékeken olyan jelzést, amely megbízhatóan igazolja számukra ezt – mondja Benedek Eszter. A MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. ügyvezetője szerint az általuk működtetett, világos szabályrendszeren alapuló, független tanúsító rendszer a törvényi előírásoknak megfelelve igazolja a termék vagy szolgáltatás magyarságát, így a vásárlók biztosak lehetnek abban, hogy ha a kft. védjegyeivel ellátott terméket vagy szolgáltatást választanak, akkor az valóban magyar, nem csupán annak gyártója, szolgáltatója állítja ezt magáról.

Benedek Eszter, a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. ügyvezetője

Benedek Eszter szerint a Magyar Termék-védjegyek segítenek abban, hogy akiknek a vásárlásnál fontos szempont a magyarországi munkahelyek megőrzése, a hazai adóbevételek növelése és a környezet minél kisebb terhelése, azok tudatosan és biztonsággal választhassanak ilyen termékeket. A használt három védjegy közül a Magyar Termék feliratú azt jelzi, hogy az áru magyar alapanyagból, Magyarországon készült. A Hazai Termék összetevőinek legalább 50 százaléka magyar és a feldolgozás minden egyes lépése Magyarországon történt. A Hazai Feldolgozású Termék pedig Magyarországon feldolgozott, de többségében import eredetű összetevőket tartalmazó árut jelöl.

Sokszínű csapat nagylemezzel és tetőcseréppel

Sokszínű és erős csapat tagjai a Magyar Termék védjegyek használói. Több mint 150 csaknem 4000 terméke és szolgáltatása használja már a Magyar Termék védjegyek valamelyikét. Nehéz lenne olyan, Magyarországon előállítható élelmiszert találni, amelyből valamelyik ne viselné ezt az emblémát. A védjegyeshasználók csapatában ráadásul a napi fogyasztási cikkek színe-java mellett megtalálni a termékek és szolgáltatások legszélesebb körét. A védjegyhasználók között ott van a Bramac tetőcserépet vagy DDC cement éppúgy, mint a Republic zenekar nagylemeze, vagy a legújabb csatlakozók közül például a NaturAqua Emotion ásványvizet.
Benedek Eszter, a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. ügyvezetője szerint a védjegyhasználók köre stabil, nagyon kicsi a fluktuáció, ennek is inkább csak az az oka, hogy egy-egy termék meg tud-e felelni a védjegy támasztotta szigorú követelményeknek. Aki egyszer Magyar Termék védjegyhasználóvá válik, és megtapasztalja az abból származó előnyöket, az tartósan benne is marad a rendszerben. Jelenleg is több cég csatlakozása folyik, új védjegyhasználó lesz az Első Pesti Malom Zrt., a Bio Fair Trade Kft. és az Öcsi Hús Zrt.
A védjegyhasználók között a Magyar Termék védjegy létrejötte óta az élelmiszeripar gyártói márkái domináltak, de az elmúlt években a kereskedelmi láncok is felismerték védjegy értékét, így ma már 42 cég kereskedelmi saját márkás termékhez is használja a Magyar Termék emblémát. Nem élelmiszertermékekre 30 cég teszi fel a jelölést, 10 társaság pedig a szolgáltatásaihoz szerezte meg a védjegyhasználat jogát.

A többség megnézi, hazai-e élelmiszer

A hazai vásárlók többsége előnyben részesíti a magyar élelmiszereket a külföldiekkel szemben – derült ki abból az 550 fős mintán végzett piackutatásból, amelyet a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) Kereskedelem és Marketing Intézete készített a Magyar Termék fogyasztói megítéléséről. A magyar termékeket előnyben részesítő válaszadók fele említette okként azt, hogy ismerik az eredetét, illetve ezzel a magyar gazdaságot támogatják.
A megkérdezett 18–65 év közötti fogyasztók közül csupán 13 százalék nem nézi meg soha az élelmiszerek származási helyét vásárlás előtt, a többiek különböző rendszerességgel tájékozódnak erről. Az eredet mellett továbbra is fontos szempont az ár és a márka.
A felmérés megállapította, hogy a termék eredetének azonosítására szolgáló jelölések közül a Magyar Termék és a Hazai Termék védjegy kiemelkedően a legismertebb. A vásárlók 88 százaléka nemcsak ismeri, hanem vásárolja is az ezzel az emblémával ellátott élelmiszereket, 71 százalékuk pedig a jelölést a megbízható eredettel azonosítja.

Bővebb információ a védjegyhasználattal kapcsolatban:
Tatai Anita
irodai asszisztens
+36 (20) 7757-786
info@amagyartermek.hu
amagyartermek.hu

Hozzászólás a cikkhez