Kicsi, de a miénk: Renner 5044 | Magyar Mezsgye | magyarmezsgye.hu
Aktuális cikkek

Kicsi, de a miénk: Renner 5044

Renner Tamás főkonstruktőr, a Renner Bt. műszaki igazgatója a Renner 5044 típusú, fejlesztés alatt álló 50 lóerős, összkerékhajtású mezőgazdasági erőgép prototípusát mutatta be.

Renner 5044

Új traktort fejlesztett ki a jánoshalmi Renner Bt. Harminc év után ez az első hazai fejlesztésű traktor Magyarországon. A harminc év után első hazai fejlesztésű traktor – amelyből 80 lóerős is készül – sorozatgyártása a tervek szerint 2018-ban kezdődhet meg.

A négyhengeres, közvetlen befecskendezésű, 2,4 literes, 50 lóerős motort a japán Kubota szállítja. Az erőátvitel tányérrugós tengelykapcsolóból, kétszer négyfokozatú sebességváltóból és irányváltóból áll, amely egybe van építve a hátsó differenciállal és az összkerékhajtás kiágazásával, mindezt az első és a hátsó híddal együtt az olasz Carraro Drive Tech készíti. A kettő közé öntött acél darázsderék kerül majd, ezt a prototípuson még kazánlemezből hegesztett szekrény helyettesíti.

Az elektrohidraulikus kormánymű (nincs mechanikus kapcsolat a volán és a kerekek között) a Bosch Rexroth Hajtás- és Vezérléstechnika Kft. terméke. A Renner cégnél készül az alváz, a darázsderék, a burkolat a sárvédőkkel és a többféle mechanizmus. Meg persze az ő munkájuk eredménye a különböző elemekből összerakott szerkezet harmonikus működése.

A kormány ugyanolyan, mint a többi modern traktoron: a forgatógombos volánnak nincs meghatározott középállása, úgy állnak a küllők, ahogy induláskor éppen voltak. Visszajelzés semmi, de az egyenesbe visszatérítő hajlam is ehhez áll közel. Billenő felfüggesztésű ugyan az első híd, de rugózás csak annyi van, amennyit a gumiabroncsok rugóznak.

A legfőbb újdonsága a gyártmánynak, hogy a kapható és saját gyártású alkatrészek ésszerű összeválogatásából készült el a végső termék.

Kicsi, egyszerű, de a miénk. Turbó, GPS, robotkormány, automata váltó és érintőképernyő sincs benne, ám ami nincs, az nem is tud elromlani.

Hozzászólás a cikkhez